Trendy w marketingu internetowym na 2020

Marketing internetowy zmienia się bardzo dynamicznie. Jego rozwój przyspieszył na przestrzeni ostatnich lat. W Polsce nadal wiele firm nie ma prawidłowo zbudowanych stron internetowych, zoptymalizowanych treści i odpowiedniej promocji.
Nie prowadzą regularnie kanału w mediach społecznościowych z atrakcyjnymi dla użytkowników tekstami. Jeśli chcesz by Twoja firma nie pozostawała w tyle a dodatkowo nadążała za trendami przeczytaj poniższy artykuł.

  1. PERSONALIZACJA

    Aby osiągnąć sukces w digital marketingu należy dążyć do maksymalnej indywidualizacji i personalizacji usług, treści i oferty produktowej. Dotyczy to zarówno dopasowania treści i produktów do potrzeb klientów ale też kanałów docierania do nich wybranych na podstawie danych demograficznych i codziennych zwyczajów. Trendem jest stworzenie unikalnej więzi z klientem opartej na doskonałej znajomości jego potrzeb. Customer Experience wydaje się być najważniejszym wyzwaniem dla firm na 2020 rok.
  2. CONTENT MARKETING

    Często klienci nie zdają sobie sprawy, że Google jest przede wszystkim wyszukiwarką treści. Wartościowe i unikalne treści na stronie powodują znacznie wyższe indeksowanie się naszej strony www. Eksperckie treści wraz z dobrą architekturą strony www są podstawą procesu pozycjonowania serwisu. Obecnie użytkownicy oczekują znalezienia na naszej stronie treści pomocnych, użytecznych i odpowiadających bezpośrednio na ich zapytania. Google aby sprostać wymogom użytkowników stworzył algorytm E-A-T ( Expertise – Wiedza, Authoritativeness – Autorytet, Trustworthiness – Wiarygodność). Oznacza to, że wyszukiwarka bada zawartość naszej strony i umieszcza wyżej w rankingu strony z rzetelnymi i unikatowymi treściami. Zatem pamiętajmy – treści, treści i jeszcze raz treści!
  3. INTERAKTYWNE TREŚCI

    Mówi się, że czas w którym użytkownik decyduje czy pozostać na danej stronie www wynosi 15 sekund. W tym czasie musi natrafić na atrakcyjne treści, które przyciągną jego uwagę i spowodują chęć zapoznania się na stronie. Dodatkowym atutem jest atrakcyjny graficznie układ strony, długość jej ładowania i mobilność. Jednak czy to wystarczy ? Coraz częściej obserwowany jest trend mówiący o tym, że to treści video zatrzymują użytkowników na dłużej na danej witrynie. Treści video są też dużo częściej udostępniane na kanałach social media przez co dużo szybciej się rozprzestrzeniają i reklamują daną firmę. Czasami stają się viralami o czym skrycie marzy każdy reklamodawca.
  4. ZAKUPY W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

    E-commerce jest coraz bardziej popularny w mediach społecznościowych. Coraz więcej osób korzysta z zakupów na Facebooku, Instagramie czy Pintereście. Na Facebooku popularne stały się transmisje na żywo podczas których towary rozchodzą się „jak ciepłe bułeczki”. Na Instagramie producenci mogą oznaczać swoje produkty i sprzedawać je bezpośrednio w aplikacji. Na Pintereście można już sprawdzić cenę oraz dostępność produktów. Sprzedaż poprzez te aplikacje jest wygodna i szybka dla użytkowników bo niw wymaga opuszczania aplikacji. Jeśli więc zdecydujemy się na sprzedaż poprzez media społecznościowe warto zadbać o dobrze konwertujące posty sprzedażowe.
  5. AUTENTYCZNOŚĆ MARKI

    W świecie przepełnionym przekazami reklamowymi warto zadbać by nasz był prawdziwie autentyczny. Polega to na tym by nasze treści nie były pustymi frazesami a niosły realny przekaz wartości oferowanych usług i produktów. Tylko pełna autentyczność i transparentność mogą spowodować pełne zaufanie obecnych konsumentów. Są oni zmęczeni medialnym bełkotem a także coraz bardziej świadomi swoich praw konsumenckich, potrzeb i oczekiwań. Dostosowując przekaz jesteśmy w stanie stworzyć długotrwałą relację z naszymi klientami.
  6. CHATBOTY

    Współcześni klienci kontaktując się z marką poprzez kanały social media oraz strony internetowe oczekują szybkiej i sprawnej odpowiedzi na zadane pytanie. Poprawnie skonfigurowane chat boty są w stanie zadbać o klienta na pierwszym etapie kontaktu z firmą i znacząco odciążyć pracowników. Wiadomo, że nie są w stanie zastąpić kontaktu z działem obsługi klienta, ale dzięki udoskonalaniu są w stanie coraz sprawniej obsługiwać chaty.
  7. RZECZYWISTOŚĆ ROZSZERZONA

    Rzeczywistość rozszerzona AR (Augmented Reality) to połączenie świata rzeczywistego nagranego za pomocą kamery lub aparatu z nałożonymi na niego grafikami lub obrazami 3D. Technologię tą wykorzystano między innymi w grze Pokemon Go polegającej na szukaniu w miastach pokemonów poprzez nakierowywanie telefonu na otaczającą nas rzeczywistość miejską. Na chwilę obecną korzystają z tej technologii duże koncerny, ale można się spodziewać jej rozpowszechniania.
  8. EKOLOGIA I ZDROWY STYL ŻYCIA

    Ekologia i zdrowy tryb życia pozostaną nadal gorącymi tematami w 2020 roku. Troska o środowisko naturalne przejawia się w akcjach proekologicznych zarówno tych małych na lokalną skalę jak i masowych ogólnoświatowych. Zatrważające dane o stanie naszej planety wpływają na świadomość konsumentów. Warto zadbać by Twoja marka podążała za trendami i zmieniała swoje produkty w jak najmniej ingerujące w środowisko naturalne. Pokazuj odbiorcom swoje udokumentowane dążenia do bycia ekologicznym i świadomym producentem. To samo dotyczy branży związanej ze zdrowym trybem życia. Obniżona zawartość tłuszczu czy cukru w produkcie musi być zgodna z prawdą bo ten segment klientów jest bardzo wymagający i restrykcyjnie pilnuje swoich założeń żywieniowych. Pamiętaj, że wszelki fałsz w tych działaniach może Cię zdyskredytować.
  9. WYBIERANIE GŁOSOWE

    Wyszukiwanie głosowe od kilku lat jest wymieniane jako nowy trend w marketingu. Od 16 stycznia 2019 jest ono dostępne już w polskiej wersji językowej. Szacuje się, że w 2020 roku nawet połowa zapytań będzie składana w formie ustnej. Może to wpłynąć na konieczność optymalizacji treści na stronach gdyż zapytania stają się dłuższe i zawierają bardziej skomplikowane frazy. Odpowiedź na zadane pytanie musi być konkretna, rzetelna i podana w atrakcyjnej formie. Popularność tego rozwiązania rośnie głównie z urządzeń mobilnych więc ogromnego znaczenia nabiera czas ładowania i responsywność stron internetowych.
  10. RELACJA Z KLIENTEM

    Ten trend pozostaje niezmienny. Buduj swoją relację z klientem na uczciwych zasadach. Klienci zmęczeni natłokiem reklam, które ich nie interesują docenią spersonalizowany kontakt. Nadal sporą rolę w tym kontakcie odbywa mailing choć nic nie zastąpi kontaktu bezpośredniego, spotkań i rozmów. Tylko taki kontakt pozwoli na zbudowanie marki i trwałej relacji z klientem.

    PODSUMOWANIE

    Podsumowując trendy na 2020 rok pamiętaj by dobrze poznać swoich klientów i ich potrzeby. Kontaktuj się z nimi w atrakcyjny i nowoczesny sposób. Pamiętaj, że bez przemyślanej strategii możesz łatwo stracić zainwestowane środki i nie osiągnąć założonych celów. Jeśli czujesz, że poprowadzenie kampanii marketingowej w Internecie to za duże wyzwanie dla Ciebie, zgłoś się do profesjonalnej agencji marketingowej.

Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się ze mną.

Aleksandra Derlatka


Aleksandra
tel. 507 86 33 57
mail: ola@pozeo.pl