Marketing internetowy zmienia się bardzo dynamicznie. Jego rozwój przyspieszył na przestrzeni ostatnich lat. W Polsce nadal wiele firm nie ma prawidłowo zbudowanych stron internetowych, zoptymalizowanych treści i odpowiedniej promocji.
Nie prowadzą regularnie kanału w mediach społecznościowych z atrakcyjnymi dla użytkowników tekstami. Jeśli chcesz by Twoja firma nie pozostawała w tyle a dodatkowo nadążała za trendami przeczytaj poniższy artykuł.
- PERSONALIZACJA
Aby osiągnąć sukces w digital marketingu należy dążyć do maksymalnej indywidualizacji i personalizacji usług, treści i oferty produktowej. Dotyczy to zarówno dopasowania treści i produktów do potrzeb klientów ale też kanałów docierania do nich wybranych na podstawie danych demograficznych i codziennych zwyczajów. Trendem jest stworzenie unikalnej więzi z klientem opartej na doskonałej znajomości jego potrzeb. Customer Experience wydaje się być najważniejszym wyzwaniem dla firm na 2020 rok. - CONTENT MARKETING
Często klienci nie zdają sobie sprawy, że Google jest przede wszystkim wyszukiwarką treści. Wartościowe i unikalne treści na stronie powodują znacznie wyższe indeksowanie się naszej strony www. Eksperckie treści wraz z dobrą architekturą strony www są podstawą procesu pozycjonowania serwisu. Obecnie użytkownicy oczekują znalezienia na naszej stronie treści pomocnych, użytecznych i odpowiadających bezpośrednio na ich zapytania. Google aby sprostać wymogom użytkowników stworzył algorytm E-A-T ( Expertise – Wiedza, Authoritativeness – Autorytet, Trustworthiness – Wiarygodność). Oznacza to, że wyszukiwarka bada zawartość naszej strony i umieszcza wyżej w rankingu strony z rzetelnymi i unikatowymi treściami. Zatem pamiętajmy – treści, treści i jeszcze raz treści!
- INTERAKTYWNE TREŚCI
Mówi się, że czas w którym użytkownik decyduje czy pozostać na danej stronie www wynosi 15 sekund. W tym czasie musi natrafić na atrakcyjne treści, które przyciągną jego uwagę i spowodują chęć zapoznania się na stronie. Dodatkowym atutem jest atrakcyjny graficznie układ strony, długość jej ładowania i mobilność. Jednak czy to wystarczy ? Coraz częściej obserwowany jest trend mówiący o tym, że to treści video zatrzymują użytkowników na dłużej na danej witrynie. Treści video są też dużo częściej udostępniane na kanałach social media przez co dużo szybciej się rozprzestrzeniają i reklamują daną firmę. Czasami stają się viralami o czym skrycie marzy każdy reklamodawca. - ZAKUPY W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
E-commerce jest coraz bardziej popularny w mediach społecznościowych. Coraz więcej osób korzysta z zakupów na Facebooku, Instagramie czy Pintereście. Na Facebooku popularne stały się transmisje na żywo podczas których towary rozchodzą się „jak ciepłe bułeczki”. Na Instagramie producenci mogą oznaczać swoje produkty i sprzedawać je bezpośrednio w aplikacji. Na Pintereście można już sprawdzić cenę oraz dostępność produktów. Sprzedaż poprzez te aplikacje jest wygodna i szybka dla użytkowników bo niw wymaga opuszczania aplikacji. Jeśli więc zdecydujemy się na sprzedaż poprzez media społecznościowe warto zadbać o dobrze konwertujące posty sprzedażowe. - AUTENTYCZNOŚĆ MARKI
W świecie przepełnionym przekazami reklamowymi warto zadbać by nasz był prawdziwie autentyczny. Polega to na tym by nasze treści nie były pustymi frazesami a niosły realny przekaz wartości oferowanych usług i produktów. Tylko pełna autentyczność i transparentność mogą spowodować pełne zaufanie obecnych konsumentów. Są oni zmęczeni medialnym bełkotem a także coraz bardziej świadomi swoich praw konsumenckich, potrzeb i oczekiwań. Dostosowując przekaz jesteśmy w stanie stworzyć długotrwałą relację z naszymi klientami. - CHATBOTY
Współcześni klienci kontaktując się z marką poprzez kanały social media oraz strony internetowe oczekują szybkiej i sprawnej odpowiedzi na zadane pytanie. Poprawnie skonfigurowane chat boty są w stanie zadbać o klienta na pierwszym etapie kontaktu z firmą i znacząco odciążyć pracowników. Wiadomo, że nie są w stanie zastąpić kontaktu z działem obsługi klienta, ale dzięki udoskonalaniu są w stanie coraz sprawniej obsługiwać chaty. - RZECZYWISTOŚĆ ROZSZERZONA
Rzeczywistość rozszerzona AR (Augmented Reality) to połączenie świata rzeczywistego nagranego za pomocą kamery lub aparatu z nałożonymi na niego grafikami lub obrazami 3D. Technologię tą wykorzystano między innymi w grze Pokemon Go polegającej na szukaniu w miastach pokemonów poprzez nakierowywanie telefonu na otaczającą nas rzeczywistość miejską. Na chwilę obecną korzystają z tej technologii duże koncerny, ale można się spodziewać jej rozpowszechniania. - EKOLOGIA I ZDROWY STYL ŻYCIA
Ekologia i zdrowy tryb życia pozostaną nadal gorącymi tematami w 2020 roku. Troska o środowisko naturalne przejawia się w akcjach proekologicznych zarówno tych małych na lokalną skalę jak i masowych ogólnoświatowych. Zatrważające dane o stanie naszej planety wpływają na świadomość konsumentów. Warto zadbać by Twoja marka podążała za trendami i zmieniała swoje produkty w jak najmniej ingerujące w środowisko naturalne. Pokazuj odbiorcom swoje udokumentowane dążenia do bycia ekologicznym i świadomym producentem. To samo dotyczy branży związanej ze zdrowym trybem życia. Obniżona zawartość tłuszczu czy cukru w produkcie musi być zgodna z prawdą bo ten segment klientów jest bardzo wymagający i restrykcyjnie pilnuje swoich założeń żywieniowych. Pamiętaj, że wszelki fałsz w tych działaniach może Cię zdyskredytować. - WYBIERANIE GŁOSOWE
Wyszukiwanie głosowe od kilku lat jest wymieniane jako nowy trend w marketingu. Od 16 stycznia 2019 jest ono dostępne już w polskiej wersji językowej. Szacuje się, że w 2020 roku nawet połowa zapytań będzie składana w formie ustnej. Może to wpłynąć na konieczność optymalizacji treści na stronach gdyż zapytania stają się dłuższe i zawierają bardziej skomplikowane frazy. Odpowiedź na zadane pytanie musi być konkretna, rzetelna i podana w atrakcyjnej formie. Popularność tego rozwiązania rośnie głównie z urządzeń mobilnych więc ogromnego znaczenia nabiera czas ładowania i responsywność stron internetowych. - RELACJA Z KLIENTEM
Ten trend pozostaje niezmienny. Buduj swoją relację z klientem na uczciwych zasadach. Klienci zmęczeni natłokiem reklam, które ich nie interesują docenią spersonalizowany kontakt. Nadal sporą rolę w tym kontakcie odbywa mailing choć nic nie zastąpi kontaktu bezpośredniego, spotkań i rozmów. Tylko taki kontakt pozwoli na zbudowanie marki i trwałej relacji z klientem.
PODSUMOWANIE
Podsumowując trendy na 2020 rok pamiętaj by dobrze poznać swoich klientów i ich potrzeby. Kontaktuj się z nimi w atrakcyjny i nowoczesny sposób. Pamiętaj, że bez przemyślanej strategii możesz łatwo stracić zainwestowane środki i nie osiągnąć założonych celów. Jeśli czujesz, że poprowadzenie kampanii marketingowej w Internecie to za duże wyzwanie dla Ciebie, zgłoś się do profesjonalnej agencji marketingowej.
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami:
Anna
Tel: 510 67 97 33
Emilia
Tel: 510 23 27 11