Trendy w marketingu internetowym 2021

Obyś żył w ciekawych czasach

Rok 2020 przejdzie z pewnością do historii z powodu swej nieprzewidywalności. Kataklizmy naturalne w postaci pożarów w Australii, cyklonów w Oceanii, tornad w USA. Niepokoje społeczne w Polsce i innych krajach europejskich. Demonstracje na tle rasowym w USA a następnie wybory pretendenckie w tym kraju. Ostatecznie pandemia wirusa COVID 19, która ogarnęła praktycznie cały świat.

W tym miejscu można się zastanowić co ma na celu wymienianie tak wielu katastrofalnych zdarzeń w tekście o trendach w marketingu na nadchodzący rok2021. Jednak to właśnie te wydarzenia będą zdaniem autora miały największy wpływ na marketing internetowy nadchodzącego roku.

Poczucie zagrożenia

Wszelkie katastrofalne zdarzenia roku 2020 na czele z korona wirusem spowodowały, że poczuliśmy się zagrożeni. Odczuliśmy to poprzez zamieszki na ulicach, niespodziewane zjawiska pogodowe czy wreszcie jako uznawany za niebezpieczny i śmiertelny wirus Covid 19. Poczuli to wszyscy. Bogaci, biedni, wykształceni i ci bez wykształcenia. Wychodzenie z domu, jakikolwiek by duży nie był, przestało być bezpieczne. Zarządzając kwarantannę narodową z dnia na dzień zamknięto nas w domach gdzie dodatkowo odczuliśmy negatywne skutki dystansu społecznego. Odebrano nam wielką przyjemność spacerowania po galeriach, plotkowania w kawiarniach, myszkowaniach na wyprzedażach. Ograniczono przebywanie w parkach i lasach o innych sposobach na spędzanie wolnego czasu już nawet nie wspominając.

Kupię sobie coś na smutki

Zamknięci w domach, pozbawieni bezpośredniego kontaktu z rodziną i współpracownikami zaczynamy czuć się coraz gorzej. Telekonferencje i złowrogie newsy w wiadomościach nie pomagają nam zachować pozytywnego nastawienia do świata. Pomóc nam mogą zakupy on-line. Najpierw dbamy o zakupy pierwszej potrzeby. Kupujemy w sieci żywność i produkty chemiczne do domu. Kurierzy kursują jak w ukropie by zabezpieczyć nas w podstawowe produkty. Jednak gdy to początkowe szaleństwo zaopatrzeniowe się kończy przystępujemy do dalszych łowów. Uwięzieni w swoich domach staramy się zachować resztki optymizmu i zaczynamy sobie to i owo rekompensować.

Światowe statystyki

Portal Statista podaje, że w 2019 roku 1,92 miliarda ludzi kupiło towary lub usługi online. W tym samym roku sprzedaż e-detaliczna przekroczyła 3,5 biliona dolarów amerykańskich na całym świecie a według najnowszych obliczeń wzrost handlu elektronicznego w przyszłości jeszcze bardziej przyspieszy. Pandemia covid i światowy lock down to podpałka do i tak już dobrze rozpalonego rynku e-commerce.

Jak grać żeby wygrać

Rok 2020 postawił przed przedsiębiorcami i marketingowcami nie lada wyzwania. Bycie w TOP 10 stało się koniecznością a nie kaprysem. Zamknięcie sklepów stacjonarnych wymusiło przeniesienie wszelkich działań sprzedażowych do sieci. Paradoksalnie to dobry test dla działania agencji seo oraz strategii ich klientów. Właściciele firm, którzy nie wykorzystali dotychczas potencjału swoich firm i nie słuchali pozycjonerów mogą mieć teraz poważne kłopoty. W sytuacji gdy wszystkie podmioty z danej branży chcą obecnie sprzedawać w sieci, wiadomo, że wygrają najlepsze. Polska jest w stosunkowo dobrej sytuacji gdyż duży podmiot w postaci Amzona nie wszedł jeszcze mocno na nasz rynek. W sytuacji gdy to nastąpi miejsca w TOP 10 będą zajęte już wyłącznie poprzez dużych graczy pokroju Allegro, OLX i Ceneo. Koszty znalezienia się w czołowej dziesiątce wzrosną znacząco. To samo dotyczyć będzie ceny za reklamy AdWords.

Content is the new SEO

Czy to oznacza, że mali gracze nie będą już mieli szans na sprzedaż w internecie ? Zdaniem autora to nadal jest możliwe. Z wiadomych przyczyn nie każdego będzie stać na konkurowanie z największymi markami w topowych opłacanych wynikach. Warto więc postarać się o wyniki organiczne. Dbaj o swoje treści. Pamiętaj, że Google to globalny i inteligentny „czytacz”. Układaj profesjonalne i dedykowane produktom opisy. Twórz oryginalne treści. Płódź zabawne formy. Kreśl bloga. Kreuj wpisy na facebooku. Prowadź kanał na Youtubie. Powołaj do życia konto na Linkinie. Oswój Instagram. Spraw by Twoja marka zaczęła żyć nowym życiem.

Jeśli dotychczas nie polubiłeś zabawy słowem pewnie odczuwasz boleśnie skutki swojego postępowania w postaci braku sprzedaży online. Gdybyś postanowił to jednak naprawić to służymy pomocą przy pisaniu treści dla Twojej marki. Pamiętaj, teraz to SŁOWO SPRZEDAJE !