Marketingowy ciągle powtarzają kampanie Google Ads, reklamy Adwords. Żonglują tymi słowami na potęgę. Niezbyt rozumiesz o co w tym wszystkim chodzi ?
Wytłumaczę Ci krok po kroku o co chodzi w praktyce z tymi reklamami.
Nazewnictwo
Kiedyś stosowano nazwę reklamy AdWords. Obecnie Google zmieniło terminologię na Google Ads. W sumie możesz używać obu nazw bo każdy wie o jaki typ reklam chodzi.
Lokalizacja
Reklama Google Ads to system, który działa w wyszukiwarce Google. Gdy przykładowo wpiszemy w okienko wyszukiwania „rajstopy dla dziewczynki„ wyświetlą nam się jedna pod drugą wszystkie firmy, które takie rajstopy produkują. Na każdej stronie wyszukiwarki Google pojawia się 10 stron www – tak zwane TOP 10. Kolejność w jakiej te strony się wyświetlą to tak zwane wyniki organiczne. Jednak nad tymi wynikami pojawią się właśnie reklamy Google Ads.
Rodzaje reklam Google Ads
Linki sponsorowane czyli reklamy tekstowe
Wyobraź sobie, że prowadzisz salon medycyny estetycznej. Chcesz by klienci kupowali u Ciebie usługę mezoterapii głowy. Wtedy po wpisaniu w okienko wyszukiwania „mezoterpaia skóry głowy” nad wszystkimi wynikami organicznymi (tymi uzyskanymi z pozycjonowania serwisu) pojawi się Twoja reklama. Na górze wyszukiwarka Google pokazuje cztery takie reklamy a na dole trzy. Pomyśl jaki potencjał możliwości daje to firmom, które zainwestują w AdWords jeszcze zanim konkurencja, która jest wyżej wypozycjonowana wykona ten ruch.
Podpis: reklama tekstowa Google Ads – linki sponsorowane
Reklamy produktowe
Nie tylko kobiety kupują już tak zwanym „okiem”. By skusić klientów, Google przygotowało reklamy produktowe. Polegają one na tym, że wpisując w okno wyszukiwania frazę „ bluzka w grochy” wyszukiwarka Google od razu pokazuje nam zdjęcia bluzek, które są promowane na tą frazę lub mają ją w opisie. Dlatego tak ważne jest dobre podpisywanie każdego produktu w sklepie internetowym oraz dobre zdjęcia produktów. Google jest wyszukiwarką treści. Zatem jeśli podpiszemy bluzkę wystawioną w naszym sklepie na sprzedaż jedynie jako „ bluzka damska” to niestety nie wyświetli się ona klientowi po wpisaniu „bluzka w grochy”. Reklamy produktowe są przede wszystkim dedykowane dla sklepów internetowych.
Podpis: reklama produktowa
Reklama video
W czasach przy przekaz słowny stracił na sile warto zainwestować w stworzeni e krótkich filmików reklamowych dl swojej marki. Filmy te można umieszczać między innymi na Youtubie. Dzięki personalizacji za pomocą list remarketingowych możemy docieramy do osób, które realnie są zainteresowane ofertą sklepu. Video powinno być stworzone tak, aby w ciekawy sposób przedstawić ofertę i zachęcić użytkownika do obejrzenia go do końca.
Reklama banerowa
Reklama banerowa charakteryzuje się tym, że kampanie graficzne w formie baneru, zamieszczane są na portalach i serwisach internetowych odwiedzanych przez Twoich potencjalnych klientów. Poprzez ich atrakcyjność zachęcasz użytkowników do kliknięcia i przejścia na Twoją stronę www, co może przyczynić się do dokonania przez nich transakcji. Umieszczanie banerów reklamowych na prestiżowych stronach www umacnia pozycję Twojej marki bo przedstawia Cię jako profesjonalistę w danej branży. Dobór stron i serwisów dobrze powierzyć renomowanej agencji marketingowej.
Remarketing
Pomyśl o sytuacji gdy szef mówi, że szykuje się świąteczna premia a Tobie marzą się nowe buty. Cichaczem wpisujesz ich nazwę w wyszukiwarkę by choć na chwilę nacieszyć oczy. Gdy premia już się zaksięguje na koncie a Ty w wirze codziennych obowiązków zapomniałeś już o swoich wymarzonych butach nagle dostrzeżesz je z powrotem. Robisz sobie codzienną internetową prasówkę a one jak nic pokazują Ci się obok artykułu o podatkach. To jest właśnie remarketing. Produkt raz przez Ciebie oglądany będzie za Tobą wędrował przypominając Ci, że zapomniałeś go kupić. No i co ? Oprzesz się tej pokusie ? Nie sadzę.
Podpis : Remarketing
Specyfika Google Ads
Reklama Google to narzędzie, które może w szybkim tempie wypromować Twój produkt/usługę. Aby tak się stało, Twoja strona internetowa lub co ważniejsze sklep internetowy musi być dobrze do tego przygotowany. Oznacza to, że działa on poprawnie na komputerach i urządzeniach mobilnych . Wszystkie podstrony są wypełnione tekstem oraz zdjęciami i dobrze opisane z użyciem słów kluczowych. Ważne byś sprawdził poprawność procesu zamówienia w swoim sklepie. Wykonaj zakupy próbne. Sprawdzaj i poprawiaj wszystkie parametry. Gdy wszystko już będzie na medal można włączyć kampanię Google Ads w Internecie.
Google Ads dodatkowe bajery
Reklama ta charakteryzuje się dodatkowo tym, że jeśli masz początkowo mało danych ze strony/sklepu to możemy ustawić jej parametry tak, aby wyświetlała się ona konkretnym użytkownikom. Jeśli sprzedajesz okładki na indeksy studenckie to wtedy zawężamy wyświetlanie się Twojej reklamy do osób w wieku studentów, do osób lubiących powiązane ze studiowaniem witryny, osób uczęszczających na imprezy studenckie itp.
Koszty reklam Google Ads
Aby uruchomić kampanię Google Ads musisz przeznaczyć na nią budżet. Budżet to zapłata dla firmy Google za zamieszczanie Twoich reklam, płatna po kliknięciu w nią użytkownika. Możesz zacząć od kilkuset złotych by zobaczyć jak to działa. Gwarantujemy Ci, że szybko sam zechcesz zwiększyć budżet gdy zauważysz jej skuteczność w swoich zyskach. Powierzając agencji obsługę swojej kampanii zapłacisz również za jej obsługę. Cena jest zależna od Twojego budżetu, który przeznaczysz na reklamę a także od konkurencyjności Twojej branży.
Google Ads czy pozycjonowanie?
To nie powinien być decyzja to czy to. Obie metody promocji powinny iść równolegle, gdyż się wzajemnie uzupełniają. Pozycjonowanie to ważny proces, który wspomaga kampanię Google Ads i na odwrót, dlatego warto zainwestować w obie formy reklamy. Przeprowadzając analitykę danego sklepy czy witryny widać od razu dane: ilu naszych klientów trafia do nas poprzez stronę internetową, ilu poprzez reklamę AdWords a ilu wpisując nasz adres www w wyszukiwarkę Google.
Czy warto powierzyć obsługę kampanii Google Ads agencji?
Reklamy Google Ads są obecnie bardzo popularne. Coraz więcej branż decyduje się na wzmocnienie sprzedaży za ich pomocą. Co odważniejsi klienci sami ustawiają sobie ich konfigurację. Niektórzy powierzają obsługę swoich kampanii osobom, które tylko z nazwy są specjalistami od AdWorda. Czym to się kończy ? Sytuacje takie kończą się rozczarowaniem i brakiem wiary w skuteczność tej formy reklamy. To bardzo smutne. Reklamy Google Ads są niezwykle skuteczne jednakże należy powierzyć ich obsługę profesjonalistom.
Poniżej przedstawiam sukces przykładowego klienta z branży textile, który rozpoczynając kampanię AdWords osiągnął takie spektakularne wyniki sprzedażowe już po 2-ch miesiącach prowadzenia działań. Szczerze mówiąc nie nadążał z wysyłkami.
Agencja z racji swojego doświadczenia wie od razu jaki rodzaj kampanii najlepiej sprawdzi się w Twojej branży, jaki budżet powinieneś przeznaczyć na reklamę w Google. Niestety często, bez tego doświadczenia reklamy mogą być źle ustawione i 70% Twojego budżetu kierowana jest do niewłaściwych odbiorców.
Jeżeli nadal masz pytania odnośnie reklamy Google Ads, chętnie spotkam się z Tobą i opowiem o możliwościach.
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami:
Anna
Tel: 510 67 97 33
Emilia
Tel: 510 23 27 11