Dlaczego warto łączyć pozycjonowanie z kampaniami Google Adwords?

Zastanawiasz się:

  • Czy warto połączyć kampanię Google ADS z pozycjonowaniem strony www i odwrotnie?
  • Po co to inwestować w dwie formy reklamy równolegle?
  • Czy to mi przyniesie realne korzyści?
  • Czy mnie na to stać?
  • Czy połączenie tych działań zwiększy sukces mojej firmy?
  • Czy połączenie tych działań przełoży się na dochody mojej firmy?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta. TAK. Warto inwestować w pozycjonowanie strony czy sklepu www oraz kampanię Google AdWords równocześnie.

Połączenie tych dwóch form reklamy daje najlepsze rezultaty. Jest to całkowicie uzasadnione działanie. W dalszej części artykułu opiszę zasady synergii pomiędzy SEO i SEM, a także pokażę dlaczego połączenie tych działań marketingowych jest tak istotne.

Powody by łączyć pozycjonowanie z kampaniami Ads

1. Widoczność efektów

Korzyści prowadzenia kampanii Google ADS

  • Prowadzenie kampanii Google AdWords to działanie o natychmiastowym skutku.
  • Możesz promować swoją firmę nawet na bardzo konkurencyjne frazy i od razu odczujesz zwiększony ruch w swoim biznesie.
  • Jest to rozwiązanie przynoszące szybsze rezultaty ale nieco droższe od pozycjonowania.
  • Miesięczny budżet reklamowy jest tutaj elastyczny a płacimy tylko za konkretne wejścia na stronę.
  • Mamy do wyboru kilka form reklamy – link tekstowy, reklamę graficzną a także zakupy Google, gdzie prezentujemy ceny, zdjęcia – to daje dużo większe możliwości prezentacji naszej oferty.
  • Utrwalamy nazwę marki poprzez działania remarketingowe – wyświetlamy banner osobom, które odwiedziły już naszą stronę bądź są zainteresowane zbliżonymi usługami czy produktami.

Korzyści pozycjonowania strony czy sklepu

  • Przy pozycjonowaniu uzyskanie wysokich pozycji rozłożone jest w czasie. Pozycjonowanie to proces, który daje nam długotrwały efekt.
  • Budżet reklamowy jest zazwyczaj stały i niższy niż przy kampanii ADS.
  • Widoczność w TOP 10 strony czy sklepu jest zdecydowanie większa. Strona widoczna jest na dużo więcej fraz (promocja long tail / długi ogon) niż w przypadku Google ADS.
  • Strona w wynikach organicznych odpowiada na konkretne zapytania Klienta.
  • Dużo fraz promowanych jest bezpłatnie.
  • Docieramy do szerszej grupy klientów. Niektórzy Klienci świadomie omijają lub mają zablokowane reklamy płatne i korzystają z usług tylko tych firm, które są wysoko w wynikach organicznych.

Metody te, jak widać uzupełniają się wzajemnie. Dlatego, wykorzystanie obu form promocji pomaga zdobyć prawdziwą przewagę nad konkurencją.

2. Przewaga nad konkurencją

Zdobycie pozycji lidera to marzenie wielu przedsiębiorców. Łatwo to zrobić jak ma się do dyspozycji dobrą agencję SEO i SEM.

Przy niewielkim nakładzie finansowym możesz wybić się ponad inne firmy z branży i osiągnąć sukces, szybciej niż Ci się wydaje.

Pamiętaj, że ta inwestycja się zwróci. Budowanie pozycji lidera może chwilę zająć, ale na pewno warto postawić na nią!

Przykład pierwszej pozycji w wynikach organicznych (pozycjonowanie) połączonego z widoczną od razu reklamą AdWords

3. Docieranie do klientów o różnych preferencjach

Z doświadczenia wiemy, że do różnych osób można dotrzeć odmiennymi metodami. Są użytkownicy internetu, którzy zawsze klikają w linki reklamowe a są tacy, którzy ich unikają.

Jeśli mamy do czynienia z klientami, którzy mają włączona opcję adblock i nie lubią polegać na reklamach sponsorowanych warto wtedy zadbać o pozycjonowanie. Google dąży do tego by reklamy AdWords coraz mniej odróżniały się od wyników organicznych. Bycie w TOP3 to prestiżowa pozycja, która na pewno generuje duży ruch na stronie a dodatkowo wsparte reklamą Google Ads zapewnia pewny sukces.

Reklama AdWords coraz mniej różni się od wyników organicznych. Wyróżnia ją jedynie czarny napis REKLAMA

4. Targetowanie odbiorców

Obie metody promocji w internecie pomagają nam trafiać do dokładnie wyselekcjonowanych klientów.

Przy pozycjonowaniu trafiamy do klientów na wybrane słowa kluczowe lub konkretne zapytania do Google. Przy kampanii AdWords mamy większy wpływ na kierowanie reklam do osób w wybranym przez nas segmencie rynku ze względu na wiek, płeć, dane demograficzne oraz dane zainteresowania.

Obie metody pomagają nam promować się lokalnie, na terenie całej Polski a także na Wschodzie i Zachodzie Europy z zachowaniem kryteriów doboru odbiorców.

5. Szeroka promocja w internecie

Aby skutecznie reklamować się w internecie warto tworzyć tak zwane hybrydy.

Chodzi o to, aby Twoja reklama była widoczna w wielu miejscach w internecie. Za sprawą pozycjonowania będzie ona widoczna w wynikach organicznych, ale może również być widoczna w branżowej prasie. Powoduje to nie tylko wzrost zaufania do marki, ale także kreuje pozycję lidera.

Reklamy AdWords powinny wędrować za Twoimi klientami tak by działania remarketingowe wzmacniały kreowanie Twojej marki.

6. Docieranie do użytkowników mobilnych

Obserwujemy, że u niektórych klientów już około 80% ruchu odbywa się poprzez urządzenia mobilne.

Ważne, by Twoja strona była dopasowana do urządzeń mobilnych i szybko się na nich otwierała. Klient w internecie jest wybredny i szybko opuszcza strony nie spełniające tych wymagań. Jeśli już trafi na twoją stronę a nie dokona zakupu to reklama AdWords skutecznie przypomni mu za kilka dni, że warto powrócić na Twoją domenę. Istotne jest, aby reklama była zachęcająca i nie wyświetlała się za często bo to może spowodować efekt odwrotny.

7. Duplex działań czyli niech przemówią liczby

Z analiz wynika, że prowadzenie zarówno działań związanych z pozycjonowaniem, jak i kampaniami AdWords znacząco podnosi wyniki sprzedażowe.

Poniżej prezentujemy przykład sklepu z branży tekstylnej, który prowadzi zarówno kampanię Google Ads (Merchant – czyli Zakupy Google) oraz pozycjonowanie.

Inwestycja klienta była na poziomie kilku tysięcy złotych miesięcznie. Po pierwszym miesiącu działań sklep odnotował odczuwalny wzrost sprzedaży.

W drugim miesiącu kontynuowania kampanii SEO i SEM klient zaczął generować obroty tak wysokiego rzędu, że dają mu one zwrot z inwestycji na poziomie 1000 %. Tak! Tysiąc procent. To nie pomyłka w ilości zer. Liczy i wykresy mówią same za siebie.

Wykres obrazujący sukces klienta przy połączeniu działań SEO i SEM

PODSUMOWANIE

SEO i SEM to zgrany duet. Uzupełniają się one w wielu aspektach i tylko przy wykorzystaniu obu metod można osiągnąć prawdziwie zadowalające efekty z kampanii w internecie.

Połączenie obu metod pozwala dotrzeć do szerszej liczby odbiorców, utrwalić markę, zwiększyć sprzedaż, osiągnać status lidera branży. Prowadząc pełną analitykę od razu mamy twarde dowody ilu klientów trafiło do nas z pozycjonowania, ilu z reklam AdWords a ilu wpisując od razu adres witryny.

Swoją reklamę w internecie warto jednak powierzyć profesjonalistom, wraz z nimi analizować i konsultować ruch mający na celu zwiększenie sprzedaży w internecie.

Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się ze mną.

Aleksandra Derlatka

Aleksandra
tel. 507 86 33 57
mail: ola@pozeo.pl