Co zrobić by przetrwać kryzys i inflację?

Nie ulega wątpliwości, że ostatni czas jest trudnym sprawdzianem kondycji biznesowej wielu firm. Muszą mierzyć się z wieloma globalnymi problemami, które uderzają w niemal każdą branżę czyniąc przy tym prowadzenie biznesu zadaniem niezwykle wymagającym i stresującym. Nieustannie rosnący poziom inflacji, rosnące koszty utrzymania oraz wzrost kosztów inwestycyjnych powoduje, że przedsiębiorcy zaczynają się poddawać. Wielu z nich zamyka swoje biznesy, ogranicza zatrudnienie lub inwestowanie w rozwój swojej firmy. I tak naprawdę trudno się dziwić biorąc pod uwagę niepewność, która towarzyszy im w każdej sferze życia, zarówno prywatnego, jak i zawodowego.

A może jednak warto głębiej przyjrzeć się sytuacji na rynku, sytuacji danej branży i spróbować samodzielnie stworzyć dla biznesu szansę na rozwój? Na przekór trudnościom.

Niestety dziś dochodzi do sytuacji, w której wiele firm kończy swoją działalność uważając takie rozwiązanie za jedyne i słuszne. Przykre? Tak. Jednak można spojrzeć na to z innej strony. W miejscu upadającego biznesu zrobi się luka, którą może wypełnić inna firma. Dotychczasowi klienci zamykającego się przedsiębiorstwa będą szukać nowych dostawców produktów i usług, do których są przywiązani. W ten sposób pojawi się grupa nowych odbiorców, którzy z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z nowych ofert. Wystarczy teraz tylko do nich dotrzeć. W jaki sposób?

Pandemia, która dotknęła świat na początku 2020 roku zainicjowała trend niesamowitego wzrostu popularności Internetu. W sieci szukamy już niemal wszystkiego. Nie ograniczamy się jedynie do zakupu elektroniki, butów, biżuterii czy odzieży. Odkryliśmy, że w sklepach internetowych możemy kupić artykuły spożywcze, chemię do domu czy drobne kosmetyki. Na takie zakupy decydujemy się znacznie częściej niż na zakup pozostałych, droższych produktów. W sieci szukamy również wielu informacji i załatwiamy sprawy urzędowe. To spowodowało, że wzrosła liczba użytkowników Internetu oraz częstotliwość ich odwiedzin w serwisach online. Dlatego dzisiaj najskuteczniejszym sposobem na dotarcie do nowych klientów jest promowanie ofert w sieci.

Współczesna technologia oferuje szereg skutecznych narzędzi, które pozwalają przedsiębiorcom dotrzeć ze swoją ofertą do właściwej grupy odbiorców. Największą efektywnością oraz zwrotem inwestycji cechuje się pozycjonowanie stron oraz realizacja kampanii w systemie Google ADS. Ten rodzaj inwestycji w promocję swojego biznesu wyróżnia wysoki poziom konwersji. Możemy mieć pewność, że każda wydana na tego typu promocję złotówka przyniesie zysk. Tym bardziej, jeśli prowadzenie kampanii oraz działań pozycjonujących stronę powierzymy specjalistom.

Czym tak naprawdę jest pozycjonowanie oraz kampanie Google Ads? I skąd ta pewność powodzenia takiej promocji?

Pozycjonowanie to szereg działań budujących ruch z organicznych wyników wyszukiwania. W przypadku pozycjonowania główną korzyścią jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwarki. Dzięki temu rośnie liczba osób, które odwiedzają daną witrynę, a co za tym idzie rośnie również prawdopodobieństwo skorzystania z umieszczonej na niej oferty.

Google ADS to system reklamowy, który umożliwia wyświetlanie reklamy tekstowej i produktowej w wynikach wyszukiwania, a także w sieci wyszukiwania Google, czyli na stronach odwiedzanych przez użytkowników. Zaletą takich kampanii reklamowych jest docieranie z ofertą do osób, które z dużym prawdopodobieństwem będą nią zainteresowane.

Każda z wymienionych form promocji w Internecie ma wspólny mianownik. Oferty firm docierają do właściwych osób. Zatem szansa na to, że staną się one klientami jest bardzo duża. Nie są to zatem działania, które polegają na „strzelaniu na oślep”. W dobie kryzysu liczy się każda złotówka i przedsiębiorstwa nie mogą sobie pozwolić na marnowanie pieniędzy. Nie mogą również zaniechać działań promocyjnych. Dlatego warto wybrać te, które gwarantują największą skuteczność.