Audyt strony i audyt SEO – dlaczego warto je wykonać?

Wszystkie działania promocyjne firmy, powinny być oparte na długofalowej strategii marketingowej. Jej tworzenie z kolei musi się opierać na doskonałym poznaniu profilu Klienta. Warto wiedzieć, czego szukają potencjalni odbiorcy oferty i najważniejsze – jak to robią?

Kolejnym elementem jest zidentyfikowanie konkurencji. Polega ono na sprawdzeniu, kto i w jaki sposób odpowiada na potrzeby i oczekiwania potencjalnych odbiorców. Dzięki zebranym informacjom będziesz wiedział jak wygląda Twój rynek.

Na tym etapie niezbędne jest ustalenie, co tak naprawdę chcesz osiągnąć i jakie są twoje cele biznesowe.

Na te same pytania należy sobie odpowiedzieć również w kontekście twojej firmowej strony lub sklepu internetowego. Miejsce, w jakim się obecnie znajdujesz określa również stan twojej witryny.

Działania SEO

Jeżeli klientów planujesz pozyskiwać przez Internet, to musisz zadbać o to, aby Twój serwis był jak najbardziej funkcjonalny. Niezależnie od podejmowanych działań promocyjnych.

Działania SEO realizowane są w celu jej lepszej widoczności w Google, a także jej lepszego pozycjonowania.

Aby osiągnąć wyniki, należy dokonać analizy szeregu czynników, które są bezpośrednio powiązane ze stroną jak również z jej otoczeniem. Regularna kontrola kondycji SEO witryny jest niezbędna do sprawdzenia. Pozwala wykluczyć obszary, które nie działają prawidłowo i mają wpływ na jej jakość.

Audyt strony – to szczegółowy przegląd twojej strony i jej konstrukcji
Audyt SEO – to weryfikacja działań promocyjnych i pozycji w Google

Co powinien zawierać audyt strony i audyt SEO?

Kontrola twojej witryny powinna badać wszystkie elementy strony, a także czynniki poza nią. Należą do nich linki prowadzące bezpośrednio do platformy, które są odpowiedzialne za budowanie jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Czynniki te powinny być zestawione z otoczeniem konkurencyjnym, zachowaniem użytkowników, zmianami tendencji na rynku (podaż-popyt) oraz zmianami w algorytmach wyszukiwarki Google.

Warto zaznaczyć, że w przypadku przeprowadzania audytu SEO na inne elementy zwraca się uwagę badając witrynę, a na inne w przypadku sklepu e-commerce.

Poniżej zebraliśmy 4 podstawowe elementy, które należy przeanalizować, aby uzyskać pełny obraz stanu witryny:

#1 analiza techniczna SEO – na tym etapie poddane badaniu są następujące kwestie:

  • stan indeksowania strony,
  • jak widzi Google naszą domenę,
  • zastosowanie SSL, czyli bezpieczeństwo witryny,
  • kod i błędy na stronie,
  • metadane, nagłówki,
  • wewnętrzne i zewnętrzne linkowanie,
  • obsługę na urządzaniach mobilnych,
  • szybkość strony i czynniki mające na nią wpływ,
  • poprawność sitemap
  • i wiele, wiele innych.

#2 analiza techniczna strony

Podczas budowania strony pozornie prozaiczne rzeczy mają bardzo ważne znaczenie dla użytkownika oraz dla Google. Istotną rolę odgrywa liczba podstron, poszczególnych zasobów, kategorii i sposobu połączenia ich ze sobą linkami, treści, szybkość, zdjęcia, nagłówki, meta-dane, responsywność. Dlatego na etapie budowy strony www warto te elementy uwzględnić, pod kątem użyteczności strony oraz wymogów SEO.

Linkowanie wewnętrzne przekłada się na sposób poruszania Googlebota po serwisie. Polega ono na rozmieszczeniu odnośników pomiędzy stronami i podstronami, w stopce, a także w treści artykułów.

#3 audyt treści

Tworzenie atrakcyjnych treści pod kątem użytkowników to absolutny wymóg dzisiejszej rzeczywistości. W ten sposób przekonujesz ich do swojej marki i firmy. Tworzenie tekstów powinno być poparte analizą i przyjętą strategią pod kątem SEO. Istotne jest tutaj zadbanie o to, aby tworzone teksty odpowiadały na potrzeby użytkowników, którzy w wyszukiwarce wpisują konkretne zapytania.

Mozolna praca zostanie doceniona w perspektywie czasu przez Google. Firmy aktywnie prowadzące blogi odnotowują częste wejścia na witrynę. Taki rodzaj budowania ruchu opiera się na budowaniu zasięgów organicznych.

Dlatego warto aby teksty zawierały bloki, nagłówki, zdjęcia, listy wypunktowane, pogrubienia itp…
Jeżeli pozycjonujesz stronę, na stronie powinny pojawić się słowa kluczowe.

Audyt strony i Audyt SEO pokaże Ci, czy Twój serwis zawiera odpowiednie treści.

#4 linki zwrotne

Umiejętne pozyskiwanie i rozwijanie linków procentuje. Warto zwracać uwagę na ich ilość oraz jakość. Ma to wpływ na widoczność serwisu oraz pozycję w Google. Sprawdzenie skuteczności działań agencji w tym zakresie to podstawy punkt audytu SEO.

Korzyści z przeprowadzonego audytu strony i audytu SEO:

#1 Strona przyjazna Google i Użytkownikom

Jeśli wdrożysz zalecone w audycie rekomendacje, to twoi klienci z pewnością docenią komfort użytkowania serwisu. Nawigacja po stronie będzie bardziej intuicyjna, odwiedzający spędzą na niej więcej czasu. Korzystnie wpłynie to z pewnością na wskaźnik porzuceń strony. Z kolei dla Google dłuższy czas spędzony na Twojej witrynie, to wyraźny sygnał, że publikowane na niej treści są wartościowe. Ma to zasadniczy wpływ na pozycję strony w przeglądarce.

#2 audyt da Ci wskazówki do optymalizacji Twoich treści

Pomimo, że jesteś specjalistą w swojej branży i dokładasz największych starań do tworzonych treści, to niekoniecznie wykorzystujesz cały potencjał swojej witryny. W przypadku dobierania fraz kluczowych, dobrym sposobem jest wybranie jednego lub kilku (maksymalnie 3) głównych słów kluczowych dla każdej z podstron. Im bardziej unikalne i dokładniej opisują Twoją branżę, tym lepiej.

W przypadku dobierania zbyt ogólnych fraz musisz liczyć się z tym, że mają ogromną liczbę wyszukiwania. Duża konkurencja sprawi, że osiągnięcie wyższej pozycji dla popularnych fraz będzie trudne.

Dobrą alternatywą jest dobieranie słów kluczowych z tzw. długim ogonem. Są one bardziej złożone, zawierają więcej niż dwa słowa. Ich użycie pomoże Ci przyciągnąć użytkowników do twojej witryny za pomocą bardzo konkretnych wyszukiwań. Podczas naszej analizy SEO otrzymasz od nas wskazówki, jak formatować artykuły, np.:

  • dzielić duże bloki tekstowe na mniejsze akapity,
  • stosować zdefiniowane style zgodnie z ich hierarchią (nagłówki h1, h2, h3… itd.).

#4 zwiększony ruch na stronie.

Wprowadzenie przedstawionych propozycji zmian zaowocuje wzrostem ruchu na twojej stronie. Będzie to efektem jej lepszej widoczności. Wzmożony ruch będzie generował większą konwersję, co przełoży się na wyższe zyski ze sprzedaży.

Wszystkie przedstawione powyżej elementy mają odzwierciedlenie w przedstawionym raporcie. Nie sposób przeprowadzić rzetelnego audytu bez wnikliwej analizy powyższych czynników. Mają one bezpośredni wpływ na skuteczność pozycjonowani.

To tylko ogólne informacje, o tym co może zawierać audyt strony i / lub audyt SEO.

Z uwagi na specyfikę każdej firmy oraz złożoność samego audytu strony czy audytu SEO nie istnieją uniwersalne wytyczne, co powinien on zawierać. Każdy audyt jest inny, a jego składowe dobierane są indywidualnie. Wszystko zależy od stopnia rozbudowania serwisu, specyfiki samej branży, a także potrzeb klienta.