Sztuczna inteligencja jest nieodłącznym elementem nowych technologii, które szturmem wkraczają w różne aspekty ludzkiego życia. Nie da się ukryć, że nowoczesne rozwiązania, które wykorzystują model samouczących się robotów znacząco wpływają na poprawę funkcjonowania niemal każdego.
Tak samo jest w przypadku funkcjonowania firm, które otrzymują coraz więcej innowacyjnych narzędzi do wykorzystania. Dzięki nim mogą realizować swoje cele biznesowe i budować rozpoznawalność marki.
Jednym z takich narzędzi jest system Google ADS, który umożliwia promocję produktów i usług w Internecie. W ostatnim czasie reklamodawcy mają możliwość wdrożenia całkowicie nowych rozwiązań dostarczanych dzięki kampaniom Performance Max oraz Discovery.
Jak działają kampanie Google Performance Max (Programmatic) i Discovery oraz dlaczego warto się na nie zdecydować?
Kampania Google Performance Max (Programmatic) to nowa kampania, która wykorzystuje połączenie automatyzacji i uczenia się maszynowego. Umożliwia ona wyświetlanie reklam we wszystkich zasobach reklamowych Google w ramach jednej kampanii. Oferta pojawia się zatem zarówno w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, Gmailu, Google Maps czy YouTube. Wdrożenie kampanii Performance Max pozwala gromadzić dane, dzięki którym system sam dobiera odpowiednie zasoby dla danej reklamy.
Korzyści płynące z wprowadzenia kampanii Performance Max to przede wszystkim:
- Zorientowanie na cel – reklamy są zoptymalizowane pod kątem dotarcia do klientów, którzy z dużym prawdopodobieństwem dokonają konwersji
- Promocja oferty w wielu kanałach jednocześnie
- Dostęp do szczegółowych raportów – zawierają one dane ze wszystkich zasobów, co umożliwia porównanie ich skuteczności i podejmowanie celnych decyzji, co do kierunku kampanii
- Zwrot z inwestycji – umożliwia to możliwość dokładnego targetowania reklam, co zmniejsza ryzyko popełniania kosztownych błędów
- Wysoka skuteczność i szybkie wyniki – dzięki automatycznemu optymalizowaniu opartemu na wyznaczonym celu
Z kolei kampania Google Discovery to atrakcyjne wizualnie reklamy, które wyświetlają się tym odbiorcom, którzy z dużym prawdopodobieństwem będą zainteresowani prezentowaną na nich ofertą. Działanie kampanii oparte jest na sztucznej inteligencji, która dobiera użytkownikom multimedialne komunikaty nawiązujące do ich zainteresowań. Reklamy Discovery wyświetlają się na stronie głównej YouTube, w ofertach i społeczności na poczcie Gmail, na kartach Discovery.
Wdrożenie kampanii typu Discovery to szereg zalet, do których przede wszystkim należą:
- Elastyczność – reklamy lepiej dopasowane do zainteresowań użytkowników
- Przypominanie się w nowej formie odbiorcom, którzy znają już markę
- Zwiększenie liczby konwersji
- Możliwość targetowania reklam na odbiorców niestandardowych
- Zwiększenie zasięgów
- Automatyczne określenia stawek
- Reklamy natywne, które dopasowane są do miejsca oraz urządzenia, na którym są wyświetlane
- Multimedialność – reklamy oparte są na przekazach tekstowych, ale również atrakcyjnych obrazach czy filmach
- Dostęp do szczegółowych raportów, które pomogą wyselekcjonować reklamy najlepiej oddziałujące na odbiorców
Kampanie Performance Max i Discovery są idealnym rozwiązaniem dla reklamodawców, którzy nie boją się wykorzystywać nowych opcji promocji swojej oferty. Wspomniane kampanie są sposobem na kompleksowe reklamowanie w każdym dostępnym kanale w sieci Google. Dzięki nim firmy z różnych branż mogą w szybki i skuteczny sposób zrealizować swoje cele biznesowe nie ponosząc przy tym zbędnych kosztów.