W lipcu 2023 roku standardowa usługa Universal Analytics przestanie zbierać i przetwarzać dane.
Przez kolejne 6 miesięcy dostępne będą jedynie wcześniej przetworzone dane. Dotychczasową wersję narzędzia analitycznego zastąpi Google Analytics 4, którego zadaniem jest skuteczniejsze mierzenie ruchu, analiza danych oraz obserwowanie zachowań użytkowników. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że wszystkie działania nowego narzędzia są zgodne z rozporządzeniami RODO o ochronie danych osobowych. Jest ono również bardziej odporne na zmiany, które dotyczą ochrony danych użytkowników sieci.
Dlaczego warto wdrożyć Google Analytics 4? Dlaczego warto wdrożyć GA4 już teraz?
Nową usługę odróżnia od dotychczasowej wersji kilka kluczowych, nowych możliwości, które w rezultacie umożliwią budowanie bardziej skutecznych strategii biznesu. Należą do nich m.in.:
- Google Analytics 4 bazuje na zdarzeniach, co umożliwia monitorowanie wszystkich punktów styku potencjalnego klienta z naszą stroną. Pozwala to na dokładne śledzenie całej ścieżki do konwersji.
- Usługa GA4 w większym stopniu bierze pod uwagę zasady ochrony danych osobowych, co gwarantuje bezpieczeństwo użytkowników odwiedzających witryny.
- GA4 zbiera dane o użytkownikach, którzy odwiedzają strony internetowe oraz korzystają z aplikacji mobilnych. Takie kompleksowe dane pozwalają na lepsze poznanie ścieżki klienta.
- Oferowane są funkcje prognostyczne, które podpowiadają zalecane działania. Pozwalają one na dotarcie do użytkowników, którzy mogą być zainteresowani daną ofertą i wykonają pożądaną czynność w przyszłości (zakup, zapis do newslettera).
- Bardziej intuicyjny interfejs.
Na czym polega wdrożenie Google Analytics 4?
Istnieją 3 sposoby, które umożliwiają korzystanie z Google Analytics 4:
- Konfigurowanie po raz pierwszy, jeśli dotychczas nie korzystałeś z narzędzia analitycznego oferowanego przez Google.
- Dodanie Google Analytics 4 do witryny, która już zawiera kod dotychczasowego Universal Analytics. Możliwy jest jednoczesny dostęp do obu usług.
- Dodanie Google Analytics 4 do platformy kreatora witryn lub systemu CMS. Możliwe w przypadku witryn utworzonych za pomocą usługi Wix, WordPress, Drupal, Squarespace, GoDaddy, WooCommerce, Shopify, Magento, Awesome Motive, HubSpot itp.
Dlaczego warto skorzystać z pomocy specjalisty?
W sieci istnieje wiele poradników, które zawierają dokładne wskazówki, w jaki sposób zacząć korzystać z Google Analytics 4. Dla niektórych osób wdrożenie nie będzie stanowiło problemu, dla innych całkiem spory. Jeśli chcesz mieć pewność, że implementacja nowej usługi przebiegnie właściwie, co pozwoli na skuteczne zbieranie i przetwarzanie właściwych danych, to zachęcamy do współpracy ze specjalistami. Ich działania to przede wszystkim gwarancja:
- Wdrożenia, które będzie oparte na potrzebach twojej branży oraz twojego biznesu
- Konfiguracji funkcji, których w GA4 zabrakło, a które są niezbędne dla twojego biznesu
- Właściwej migracja danych i analiz
- Właściwego i skutecznego zintegrowania narzędzia z innymi usługami
- GA4 po skonfigurowaniu będzie we właściwy sposób zbierał dane
Po zakończonej konfiguracji zespół specjalistów może przeprowadzić audyt oraz wprowadzić niezbędne poprawki, które będą zgodne z wymaganiami.