Nasi Klienci wiedzą, jak ważne jest pozycjonowanie i inwestowanie w SEO. Rozumieją bowiem, że od budżetu przeznaczonego na promocję zależy ich widoczność w Google, zasięg e-marketingu a co za tym idzie, dotarcie do nowych odbiorców. Dlatego też, dojrzali do tego by zwiększać stawki na SEO, a nie je obniżać, ponieważ pozycjonowanie musi kosztować.
Czasem otrzymujemy jednak zapytania od osób, które pytają czy dałoby się promować stronę, sklep taniej bo inna agencja seo oferuje niższe stawki, bo kiedyś płacili połowę, bo nie mają środków, bo….
Jeszcze parę lat temu, kiedy konkurencja w Google nie była duża, koszty pozycjonowania faktycznie były zdecydowanie mniejsze i często, samo stworzenie strony wystarczało by być w TOP 10.
Aktualnie, coraz więcej firm jest świadomych, jak ważna jest obecność w Google, dlatego konkurencja z miesiąca na miesiąc rośnie, co niestety przekłada się również na koszty promocji.
Aby przebić się ponad strony, które są już wysoko, należy podjąć szereg działań, które mają na celu polepszenie wyników w wyszukiwarce.
Jednym ze składników jest link building, na który przeznaczamy część budżetu wpłacanego przez klienta – zazwyczaj ok. 50-70%. Link building wpływa na wartość strony i to on w dużej mierze odpowiada za pozycje. Im bardziej rozbudowane zaplecze, im bardziej wartościowe linki, które prowadzą do naszej strony, tym pozycje lepsze.
Warto więc zauważyć, że im wyższy abonament, tym inwestycja w linkowanie, a także publikacje sponsorowane jest zawsze lepszej jakości. Szczególnie, że zdobycie dobrej jakościowo odnośników jest coraz trudniejsze i coraz droższe.
Dlatego klienci, którzy chcą obniżać abonament, tak naprawdę tracą na jakości i skuteczności działań, co potem może skutkować niezadowoleniem – bo nie ma efektów, bo pozycjonowanie nie działa, bo nie ma pozycji. Nie ma i nie będzie. Bo tanio się tego po prostu zrobić nie da.
Ile zatem pozycjonowanie powinno kosztować?
Wysokość abonamentu zależna jest od wielu czynników – obszaru działania, konkurencji, rozbudowy strony, oferty, wieku domeny i jej widoczności w Google i wielu innych czynników. Abonament dobieramy zatem indywidualnie dla danej strony, tak by klient odczuł realne efekty.
Zwiększając go, możecie być pewni, że to tylko poprawi zasięg reklamy. Im wyższy, tym lepsze i szybsze efekty pracy i zwrot z inwestycji dla klienta.
Co składa się jeszcze na cenę pozycjonowania?
Jest to praca naszych specjalistów, która zajmuje często po kilkanaście, kilkadziesiąt godzin w miesiącu, są to między innymi – analiza słów, analiza efektów, treści, widoczności, wyszukiwań, wejść, przygotowanie audytów strony, optymalizacja strony i treści, przygotowanie treści na stronę i pod zaplecze do pozycjonowania, podpinanie do narzędzi Google, map Google, systemów raportowania, analiza konkurencji, publikacje sponsorowane, marketing szeptany i szereg innych działań.
Często do naszej agencji trafiają klienci, którzy nie wierzą już w SEO, są niezadowoleni z pracy agencji, z którymi wcześniej współpracowali, gdyż nie mieli efektów. Czasem twierdząc wręcz, że pozycjonowanie nie działa. Pozycjonowanie działa! A takie sytuacje mają miejsce, gdy konkurencja oferuje zbyt niskie stawki, aby następnie nie jest w stanie wywiązać się z umowy.
Na szczęście jesteśmy to w stanie naprawić przy rozsądnym budżecie. Sprawić, że firmy, które do nas trafiają, stają się naszymi wieloletnimi klientami, ich kampania w Google jest skuteczna i przynosi zwrot z inwestycji.
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami:
Anna
Tel: 510 67 97 33
Emilia
Tel: 510 23 27 11