Nadążenie za zmianami w Google nie jest proste. Teraz Google po raz kolejny zmienia sposób prezentacji reklam Google Ads. Z pewnością pamiętacie zielone etykiety, które miały odróżniać reklamy AdWords od wyników organicznych. W 2017 roku Google zmieniło zielone etykiety na dużo subtelniejsze podkreślenie reklam AdWords. Był to zielony napis REKLAMA i zielony link do promowanej witryny umieszczone na białym tle.
Tak jeszcze wyglądały reklamy kilka dni temu. Teraz Google wprowadziło kolejną zmianę mającą na celu jeszcze mniejsze wyróżnianie się reklam Google Ads na tle wyników organicznych.
Co te zmiany oznaczają dla osób korzystających z GoogleAds ?
Reklamy GoogleAds stają się coraz bardziej zbliżone do wyników organicznych Google przez co użytkownikom korzystającym z wyszukiwarki trudniej odróżnić jedne od drugich. Zakładamy, że nowy layout reklam wpłynie na wynik klikalności reklam sponsorowanych. Nadal warto inwestować w pozycjonowanie ponieważ pierwsze miejsce pod wynikami AdWordsów to prestiżowa pozycja wpływająca na ruch na witrynie.
Seo i sem uzupełniają się i tylko korzystanie z obu narzędzi przynosi w pełni satysfakcjonujące wyniki z kampanii. Inwestowanie w obie formy marketingu pozwala docierać do klientów do których ciężko dotrzeć poprzez samo pozycjonowanie lub same reklamy sponsorowane. Istnieją grupy klientów, które celowo nie klikają w GoogleAds i wybierają firmy znajdujące się najwyżej w wynikach organicznych lub też mają włączoną funkcję adblock i reklamy im się nie wyświetlają. Druga grupa klientów to Ci, którzy zawsze klikają w pierwszy wynik z wyszukiwarki bez względu czy jest to link darmowy czy też płatny. Tutaj można wykorzystać zapytania ze słowami kluczowymi, które nie uzyskują najlepszych wyników organicznych, za pomocą płatnych reklam. Posiadanie wysokiej pozycji w wynikach organicznych jak i wyświetlanie się użytkownikowi reklam płatnych wpływa znacząco na wiarygodność marki i buduje jej pozycję.
Podsumowanie
W świecie marketingu internetowego trzeba nadążać za zmianami i się do nich dostosowywać. Google pokazuje nam, że stawia na reklamy płatne i sprawia, że klienci będą w te linki coraz częściej klikać. Z drugiej zaś strony trendy do pozostawiania na pierwszej pozycji w wyszukaniach organicznych są nadal mocne i w tej kwestii nic się nie zmienia od lat. Nasza agencja poleca inwestowanie budżetów reklamowych w oba kanały jednocześnie. Widzimy na przykładzie naszych klientów jak duży na to wpływ na szybki rozwój ich biznesów.
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami:
Anna
Tel: 510 67 97 33
Emilia
Tel: 510 23 27 11