Pozycjonowanie na rynek Wschodni

Zastanawiasz się jak zdobyć klientów ze Wschodu? Pragniesz dotrzeć do zupełnie nowych odbiorców w Rosji, Kazachstanie, na Ukrainie, Białorusi czy Litwie? Jeśli udzieliłeś twierdzącej odpowiedzi na którekolwiek z zadanych powyżej pytań to znak, że usługą, jaką powinieneś się zainteresować jest pozycjonowanie w Yandex.

Pozycjonowanie w Rosji, a pozycjonowanie w Polsce

Usługa pozycjonowania stanowi na polskim rynku swego rodzaju standard. Co więcej; obecnie jest ona jednym z najpopularniejszych typów działań marketingowych, mających na celu zagwarantowanie danej witrynie wysokich miejsc w wyszukiwarce internetowej na dane hasło. Niemniej jednak należy zauważyć, że opisany powyżej typ pozycjonowania odznacza się wysokim poziomem skuteczności pod warunkiem, iż naszym celem jest promocja świadczonych usług na rodzimym rynku, a nie na Wschodzie. Dlaczego tak się dzieje?

Yandex to nie Google czyli pozycjonowanie po rosyjsku

Mieszkańcy Polski korzystają z wyszukiwarki Google, dlatego też usługa pozycjonowania prowadzona jest właśnie we wspomnianej witrynie. Zupełnie inaczej jest w przypadku rynku Wschodniego. W Rosji, Kazachstanie czy też na Ukrainie użytkownicy korzystają z Runetu. Co to takiego? To po prostu określenie odnoszące się do rosyjskojęzycznej części internetu. Z kolei najpopularniejszą wyszukiwarką na Wschodzie jest Yandex. Dlatego też w przypadku promocji na rynek wschodni tak dużą rolę odgrywa pozycjonowanie w Yandex.

Promocja na Wschód – czy warto w nią inwestować?

Zdecydowana większość przedsiębiorców prowadzących działalność w Polsce chciałaby rozszerzyć grono potencjalnych klientów na odbiorców ze Wschodu. W końcu wspomniany zabieg jest w stanie zagwarantować firmie zdecydowany wzrost sprzedaży.

Czy warto rozważać taką opcję?

Jak najbardziej. Zanim jednak zaczniesz szukać partnerów biznesowych ze Wschodu, w pierwszej kolejności zainwestuj w pozycjonowanie na Ukrainie, Białorusi, Litwie, w Rosji czy też Kazachstanie. Dzięki temu nie tylko zwiększysz swoje szanse na odniesienie sukcesu, ale dodatkowo zapewnisz swojej marce lepszą rozpoznawalność.