Pozycjonowanie – dlaczego warto przejść z rozliczenia za efekt na abonament?

Google służy nam do wyszukiwania wszelkiego rodzaju informacji. Z jego pomocą odnajdziemy stronę banku, poznamy najnowsze trendy mody, nowinki ze świata motoryzacji, a nasze pociechy z łatwością wyszukają informacje niezbędne do poszerzenia wiedzy.

Brzmi dobrze? A to dopiero początek, bowiem wysokie miejsca w rankingu stron Google są niemalże równoznaczne z osiągnięciem satysfakcjonującego efektu biznesowego. Jak wobec tego wbić się na pierwsze pozycje? Oczywiście korzystając z usługi, jaką jest pozycjonowanie.
Kiedyś standardem było rozliczanie za efekt, aktualnie wszystkie liczące się firmy w branży wybierają abonamenty w różnych formach – pozycjonowanie szerokie lub long tail.

Rozliczenie za efekt – każdy z nas lubi płacić wyłącznie za osiągnięte wyniki. Dokładnie na tej zasadzie opiera się rozliczenie za efekt. Jednak w praktyce i w życiu, w żadnej z branż ta zasada nie ma miejsca. Dlaczego zatem w pozycjonowaniu tak było? No właśnie… W praktyce opłata była naliczona tylko wtedy, gdy fraza uzyska pozycję określoną w umowie. Niestety, aktualnie przy olbrzymiej konkurencji w Google, inwestycje w pozycjonowanie często przerastają zwrot z niej szczególnie, że Klienci często wybierali bardzo konkurencyjne frazy, których dotarcie do TOP 10 wiązało się ze sporym czasem. Stąd większość firm zmieniło strategię działania.

Rozliczenie abonamentowe – to stała opłata miesięczna niezależna od efektów, która pozwala na pozycjonowanie szerokie czyli inwestycję w autorytet strony, content marketing, link building. Koszt rozliczenia abonamentowego pokrywa więc analizę strony, tworzenie tekstów, optymalizację, tworzenie zaplecza, publikacje sponsorowane. Te wszystkie działania mają na celu zwiększenie widoczności strony, wyświetleń w Google, wejść, a co za tym idzie, liczby Klientów. Wszystko przez stałą analizę słów po jakich strona jest wyświetlana w Google i podwyższanie ilości fraz w TOP 10.

Po rozbudowie strony, zmiany treści, przejściu na abonament z efektu, zauważymy nawet kilkukrotny skok widoczności strony i wizyt oraz tendencję do stałego wzrostu tych danych.

Jeśli cenisz sobie jakość usługi i zależy Ci na Twojej stronie to wybierz abonament, a zobaczysz jak skuteczne staną się działania agencji SEO.

One thought on “Pozycjonowanie – dlaczego warto przejść z rozliczenia za efekt na abonament?

  1. Marcin Reply

    Niestety cały czas zdarzają się klienci którzy nie są przekonani do umów abonamentowych i interesuje ich wyłącznie rozliczenie za efekt.
    Czasami trzeba się dostosować do warunków na rynku i przyjąć również takiego klienta. Po jakimś czasie, jeżeli rzeczywiście zaprezentujemy mu rezultaty może uda się go przekonać do przejścia na inny model opłat

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *